Solnedgång, 19 april 2009

Fantastiska färger den kvällen över Riddarfjärden! Bilderna tagna med min första fick-kamera som ‘bara’  kunde bjuda på fem megapixlar, men det gick bra i alla fall! Notera hur ljus kastas uppåt i en pelarliknande företeelse på några av bilderna. Det finns en fackterm för detta inom astronomin tror jag, men hur termen låter har jag glömt. Men man kan nöja sig med att njuta av färgerna!

Detta bildspel kräver JavaScript.

Om bloggarbjorn

Nya bilder på bloggen är tagna med Canon IXUS fickkameror samt Nikon D3100. De äldre bilderna som jag lägger upp (oftast svartvita) är mest från 1970-talet senare del, tagna med en Minolta SRT101. Några enstaka teckningar och målningar har fått slinka med också. För närvarande uppdaterar jag normalt bloggen var tredje dag. Händer det något sensationellt blir det tätare uppdateringar.
Det här inlägget postades i Uncategorized och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Solnedgång, 19 april 2009

  1. Gabrielle skriver:

    Vackert! Jo jo, även en liten kamera kan. Det hänger förstås också på den som håller i kameran…

    Gilla

  2. bloggarbjorn skriver:

    Ädelmodig som jag är måste jag dela med mig äran dels till Naturen, dels till de tekniker och arbetare som gjorde den lilla kameran möjlig! – Det kommer mer bilder av det här slaget för övrigt, lagerrensning pågår …

    Gilla

Kommentera

