Tittut

Kopia - DSC_1570

Butiksfönster Pålsundsgatan, Söder

Om bloggarbjorn

Nya bilder på bloggen är tagna med Canon IXUS fickkameror samt Nikon D3100. De äldre bilderna som jag lägger upp (oftast svartvita) är mest från 1970-talet senare del, tagna med en Minolta SRT101. Några enstaka teckningar och målningar har fått slinka med också. För närvarande uppdaterar jag normalt bloggen var tredje dag. Händer det något sensationellt blir det tätare uppdateringar.
Det här inlägget postades i Uncategorized och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till Tittut

  1. Gabrielle skriver:

    Söt bild. Tittut själv du!
    Gissar att du tog bilden genom glas men det syns faktiskt inte. Måste vara en skicklig fotograf.

    Gilla

    • bloggarbjorn skriver:

      Nja, skicklig och skicklig … jag tänkte ju åtminstone på att hålla en sådan vinkel att speglingen av mig själv inte kom med på bilden. Däremot, om man tittar lite närmre, så syns speglingen av benen av en person som passerade bakom mig! Det mörka fältet ovanför gullpluttens högra öra.

      Gilla

  2. Svante skriver:

    Du ska veta att jag uppskattar dina bilder från min födelsestad Stockholm, och alldeles speciellt från trakterna kring Hornstull. Jag jobbade på Högalidsgaraget, med BP mack, och biluthyrning några år i slutet på 60 talet. Körde sedermera buss i Haninge/Tyresö från början av 70 talet till 1986, då jag fick prova att köra tunnelbanan gröna linjen. Men sedan sjukpensionerade sjukkassan mig 1988, med arbetsskadelivränta, och då lämnade jag Stockholm för Norrland. Jag har inte sett förändringarna i Stockholm sedan dess, och dina bilder ger en fingervisning om att allt inte är som tidigare.
    Svante

    Gilla

    • bloggarbjorn skriver:

      Tack för uppskattningen. Fler bilder av ‘närområdet’ lär följa framöver hoppas jag. Somligt har blivit bättre, somligt sämre här i stan. Mer trängsel och otrivsel, fula hus å ena sidan. Å andra sidan har även bävrarna flyttat in hit, även till Årsta holmar och Långholmen, och det är ju trevligt (så länge de inte biter folk, vilket ju har hänt!).

      Gilla

      • Svante skriver:

        När jag flyttade från Ljungdalen till Kårböle fanns det Bäver här också, men jag såg min första vilda bäver vid ett besök i Grebbestad, i ett utfallsdike. I Kårböle kunde man höra att de fanns då de plaskade med svansen i vattnet, men såg aldrig någon, och nu är de borta. Vad jag hört om Stockholm som inte fanns medan jag bodde där är Vildsvin.
        Svante

        Gilla

  3. bloggarbjorn skriver:

    Bävrarna kanske tänker som många andra: ”nu är jag trött på landet, nu flyttar jag till stan!” Förra året blev en simmande dam i Vinterviken biten av en bäver. Ganska styggt tycker jag. Och alldeles nyligen var det en man som fick en snyting av ett vildsvin, det var i trakten av Sandemar ner mot Dalarö. Lyckligtvis håller sig vildsvinen (ännu så länge i alla fall) vad jag vet mest i grannkommunerna. Rådjur har vi däremot även på Söder, fast jag begriper inte hur de kan hålla sig undan i de små grönområdena! En räv såg jag i Skinnarviksparken för några år sedan. Så här finns det vilt liv!

    Gilla

Kommentera

