Lördagsmorgon i Bergianska, med sol och blåst

DSC_2628

Blåste som tusan gjorde det på lördagsmorgonen. Kanske lämpligt väder för det här trädet, en väderkvarnspalm, som finns i Bergianska trädgården? – Normalt växer det i Burma och Kina, men klarar sig tydligen här i Norden också.

DSC_2638

Jag avancerade raskt till favoritstället – Japanska dammen!

DSC_2640

Solen sken och blåsten var påfrestande – kuling på Östersjön!

DSC_2642

Bra plats för en stunds stilla meditation.

DSC_2639 DSC_2641

Om bloggarbjorn

Nya bilder på bloggen är tagna med Canon IXUS fickkameror samt Nikon D3100. De äldre bilderna som jag lägger upp (oftast svartvita) är mest från 1970-talet senare del, tagna med en Minolta SRT101. Några enstaka teckningar och målningar har fått slinka med också. För närvarande uppdaterar jag normalt bloggen var tredje dag. Händer det något sensationellt blir det tätare uppdateringar.
Det här inlägget postades i Uncategorized och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

5 kommentarer till Lördagsmorgon i Bergianska, med sol och blåst

  1. kao skriver:

    Det är så vackert att man nästan blir andlös!

    Kao

    Gilla

    • bloggarbjorn skriver:

      Tittar man ner i vattnet där kan man kanske skymta en salamander som kilar omkring mellan stenarna på bottnen. Ja, det här är ett härligt ställe, och jag tror att fler än jag har Japanska dammen som favorit!

      Gilla

      • kao skriver:

        Härligt! :D
        Har varit på Yasuragi Spa, apropå det ;-) men har inte råd att återvända – men har ändå gjort det.
        Kao

        Gilla

  2. Gabrielle skriver:

    Fina bilder igen. Din nr 4 – ”Bra plats för…osv” – tycker jag särskilt mycket om. Mycket vackert! Och jag håller med: Japanska dammen är ett härligt ställe.

    Gilla

Kommentera

