Risksamhället – komplettering

Så här såg en post ut som jag publicerade 10 juni:

IMG_1942

För några dagar sedan gick jag förbi den här byggställningen på Hornsgatan. Plötsligt insåg jag att den såg lite udda ut – de där gula grejorna fastsatta med tejp … vad var det? Det måste vara skydd så att inte jäktade eller ovarsamma medborgare skall springa rakt in i nakna metallrör och göra sig illa? En bit bort finns en backe där barn åker utför när det är snö. I backen finns några träd, och på senare år har träden varit ‘vadderade’ för att barn inte skall åka in i dem och slå sig. Företeelsen verkar alltså ha spritt sig till vuxenvärlden. Annat var det förr, när vi barn fick slå oss bäst vi ville! Nu verkar barnen, och även (eller kanske än mer) de vuxna ha blivit överkänsliga för alla risker.

När jag tittade efter annat (som det så ofta händer) hittade jag en bild som jag tagit någon vinter av de ”vadderade” träden i Skinnarviksparken. – Kanske kan vara skönt med en bild med snö nu när det är så in i norden varmt?

IMG_3732

Om bloggarbjorn

Nya bilder på bloggen är tagna med Canon IXUS fickkameror samt Nikon D3100. De äldre bilderna som jag lägger upp (oftast svartvita) är mest från 1970-talet senare del, tagna med en Minolta SRT101. Några enstaka teckningar och målningar har fått slinka med också. För närvarande uppdaterar jag normalt bloggen var tredje dag. Händer det något sensationellt blir det tätare uppdateringar.
Det här inlägget postades i Uncategorized och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

