Arkivbilder: Vem är lik vem?

Under hösten/vintern tänkte jag hemsöka läsekretsen (eller bör man säga ‘tittarkretsen’ när det nu är en bildblogg?) med gamla bilder ur mitt arkiv. För någon tid sedan tog jag mig för att skanna alla gamla negativ i småbildsformat jag hade kvar från gamla dagar. Mest rör det sig om foton jag tog från sommaren 1975 när jag köpte en systemkamera (Minolta) och fram till omkring 1980 när intresset falnade för den gången. Det blev rätt många bildfiler, mycket privat och mycket skräp, men en del kan vara intressant att delge andra.  En del visar miljöer som inte finns kvar längre och de kan i vissa fall kompletteras med bilder som visar hur det ser ut idag.

Nu tänkte jag ta bloggsemester en eller ett par veckor framåt, men i väntan på att jag kommer igång igen så finns här ett smakprov. De flesta bilder har jag inget datum för, men av sammanhanget råkar jag veta att just den här kom till på Medborgarplatsen i Stockholm första maj 1976. Den grundläggande frågan är väl: vem är lik vem av dessa två?

2015-06-01_348

Om bloggarbjorn

Nya bilder på bloggen är tagna med Canon IXUS fickkameror samt Nikon D3100. De äldre bilderna som jag lägger upp (oftast svartvita) är mest från 1970-talet senare del, tagna med en Minolta SRT101. Några enstaka teckningar och målningar har fått slinka med också. För närvarande uppdaterar jag normalt bloggen var tredje dag. Händer det något sensationellt blir det tätare uppdateringar.
Det här inlägget postades i Uncategorized och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

