Arkivbilder: Högalidsskolan, protest, val

2015-06-01_7

Någon gång mot slutet av 1970-talet, det var nog en lördags- eller söndagsmorgon, gick jag upp på gården till Högalidsskolan och tog ett par bilder. En ganska skrämmande inrättning tyckte jag redan när jag var elev där. Men är det något som hänger på väggen rakt fram?

2015-06-01_9

Jaha, det var det protesterande sjuttiotalet, och några ville ha något så äckligt som filmjölk, enligt banderollen.

IMG_4009

Här är vi inne i detta årtusende, digitalkamerans era, och därmed inga problem med att datera bilden exakt. Valdagen 17 september 2006. Valsedelsutdelare på Högalidsskolans gård. Miljöpartiet, socialdemokraterna och vänsterpartiet, om jag ser rätt.

IMG_4008

Valkrets Högalid 5, det var tydligen där jag skulle rösta. Normalt användes rummet för musik, om man skall döma av bongotrummorna därborta.

Om bloggarbjorn

Nya bilder på bloggen är tagna med Canon IXUS fickkameror samt Nikon D3100. De äldre bilderna som jag lägger upp (oftast svartvita) är mest från 1970-talet senare del, tagna med en Minolta SRT101. Några enstaka teckningar och målningar har fått slinka med också. För närvarande uppdaterar jag normalt bloggen var tredje dag. Händer det något sensationellt blir det tätare uppdateringar.
Det här inlägget postades i Uncategorized och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

