När man ändrar några parametrar så …

DSC_7420

Ser du fåglarna på den här bilden? – Inte? Det är ju en hel plog med sångsvanar som flyger till höger om stolpen och skorstenen!

DSC_7420x

Nå, då gör jag ett utsnitt av ursprungliga bilden, och så fifflar jag lite med reglagen i bildbehandlingsprogrammet … och voilà, där ser vi hela gänget! Nu ser man knappast att det är svanar som flyger där, men jag lovar: sångsvanarna kom flygande rakt över mig och tjoade till ett par gånger, men jag var sen med att få upp kameran. Trodde (när jag såg övre bilden) att de hunnit försvinna bakom taket. Men sedan kom jag på att lite fixande och trixande ändå kunde ge något. Och det gjorde det! Förr i tiden var sångsvanar väldigt sällsynta. Nu ser man dem rätt ofta, även mitt i Stockholm. Och ibland drar en plog över Söder. De brukar höras när de trumpetar.

 

Om bloggarbjorn

Nya bilder på bloggen är tagna med Canon IXUS fickkameror samt Nikon D3100. De äldre bilderna som jag lägger upp (oftast svartvita) är mest från 1970-talet senare del, tagna med en Minolta SRT101. Några enstaka teckningar och målningar har fått slinka med också. För närvarande uppdaterar jag normalt bloggen var tredje dag. Händer det något sensationellt blir det tätare uppdateringar.
Det här inlägget postades i Uncategorized och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

