Örnfrukost

fåglar havsörn kråka reimersholme

Om Stockholm skall vara ”The Capital of Scandinavia” (vilket låter fånigt eller till och med som storhetsvansinne) kunde väl stan kallas ”Örnhuvudstaden” också. Faktum är att man har goda möjligheter att se havsörn mitt inne i stan, och särskilt när det är kall vinter och de landar på isen. För några dagar sedan såg jag den här havsörnen på isen utanför Reimersholme när den åt frukost.

fåglar havsörn kråka reimersholme

Som vanligt mobbas den stackars örnen av ett gäng kråkor som vill vara med och dela på bytet. Min otur var att jag inte hade stora kameran med teleobjektivet med den här gången. Men å andra sidan hade jag min nya fickkamera som har en bra zoomfunktion, så örnen fastnade på bild i alla fall.

Om bloggarbjorn

Nya bilder på bloggen är tagna med Canon IXUS fickkameror samt Nikon D3100. De äldre bilderna som jag lägger upp (oftast svartvita) är mest från 1970-talet senare del, tagna med en Minolta SRT101. Några enstaka teckningar och målningar har fått slinka med också. För närvarande uppdaterar jag normalt bloggen var tredje dag. Händer det något sensationellt blir det tätare uppdateringar.
Det här inlägget postades i Uncategorized och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

En kommentar till Örnfrukost

  1. bloggarbjorn skriver:

    Det finns en kommentar som skrivits in på den nedre bilden och syns om man klickar på just den. Varför denna kommentar inte syns som kommentar till hela bloggposten – ja det begriper jag inte!

    Gilla

Kommentera

