Arkivbilder: Reimersholme då och nu

2015-06-08_66

Jaha, då är vi tillbaka i sent 1970-tal. Jag står på Bergsunds strand och tar en bild mot Reimersholme. Långt bort i bakgrunden skymtar hus i Gröndal. Vid kajen ligger en båt, kanske en tanker, som heter ‘Pärlan’.

IMG_0018

Och så här ser det ut 16 februari. Allt är så förändrat att jag inte är säker på att jag träffat rätt. Borta är Vin & Sprits industrianläggning. I stället har en matta av bostadshus brett ut sig på Reimersholmes klippor.

Om bloggarbjorn

Nya bilder på bloggen är tagna med Canon IXUS fickkameror samt Nikon D3100. De äldre bilderna som jag lägger upp (oftast svartvita) är mest från 1970-talet senare del, tagna med en Minolta SRT101. Några enstaka teckningar och målningar har fått slinka med också. För närvarande uppdaterar jag normalt bloggen var tredje dag. Händer det något sensationellt blir det tätare uppdateringar.
Det här inlägget postades i Uncategorized och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Arkivbilder: Reimersholme då och nu

  1. Anita Eurén skriver:

    Ja visst har det förändrat sig. Vi som var vana vid att nästan ha ön för oss själva var ju lite oroliga över nybygget. Nu har det gått över 35 år och allt blev bara till det bättre. Mer liv och rörelse och ett socialt liv framförallt för oss pensionärer. Roligt att du har lite gamla bilder att njuta av.

    Gilla

  2. bloggarbjorn skriver:

    Tror inte jag har så många bilder av Reimersholme kvar från min svartvita epok. Någon enstaka kanske.
    SKönt att det känns bättre även med nybyggnaderna. Men vad är ‘holmen’ egentligen? Kan man inte säga att Reimersholme i stort sett är en stor jäkla uppförsbacke?

    Gilla

Kommentera

