Den svarte skönsjungaren

DSC_8469

Om bloggarbjorn

Nya bilder på bloggen är tagna med Canon IXUS fickkameror samt Nikon D3100. De äldre bilderna som jag lägger upp (oftast svartvita) är mest från 1970-talet senare del, tagna med en Minolta SRT101. Några enstaka teckningar och målningar har fått slinka med också. För närvarande uppdaterar jag normalt bloggen var tredje dag. Händer det något sensationellt blir det tätare uppdateringar.
Bild | Det här inlägget postades i Uncategorized och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till Den svarte skönsjungaren

  1. kao skriver:

    Tror det är den som sjunger så vackert här ute i en av stadens vackra parker.
    // Kao

    Gilla

  2. kao skriver:

    Just idag (20/7-16) satt jag i kooperativets berså och lyssnade på en koltrast som satt bara ett par meter ovanför mej och sjöng.
    Njutbart!
    // Kao

    Gilla

    • bloggarbjorn skriver:

      Det som hörs mest ännu av riktig sång är alltså mest koltrastar, men av någon anledning har jag hört en hel del svarthättor den senaste veckan. Samt naturligtvis ringduvor med sitt sorgliga tutande.

      Gilla

      • kao skriver:

        Vi har ett par ringduvor längs en gångstig här i parken. ”Hoo-o, hoo-o”låter de. De trivs säkert här – de är stora och feta och paret har en otrolig sammanhållning. Var de har lagt sina ägg vet jag ej, men jag kan ju gissa….det finns en plats de vill vara väldigt hemliga på.
        Hur svarthättor låter har jag inte en susning om.
        Kao

        Gilla

  3. bloggarbjorn skriver:

    För svarthättesång (som väl inte låter så vacker egentligen), testa exempelvis Sveriges radios fågelinspelningar. http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=3275&artikel=2718630

    Gilla

Kommentera

