Arkivbilder: Mellan Reimersholme och Långholmen

För den som tror att mitt förråd av gamla bilder tog slut förra året kan jag (till glädje eller sorg) meddela följande: Det finns mer! Som exempelvis nedan. Under året som kommer tänker jag mig att visa fler gamla bilder och, om möjligt, fotografera hur samma miljö ser ut idag.

2015-06-08_63

En sommardag i slutet av 1970-talet låg vattnet blankt mellan Reimersholme och Långholmen. Jag tycker att den snygga träbåt som ligger närmast på den här bilden …

dsc_6417

… påminner om den båt som sticker ut utanför de andra på den här bilden från förra året. Det kanske till och med är samma båt, som folk kärleksfullt filar på år efter år?

Om bloggarbjorn

Nya bilder på bloggen är tagna med Canon IXUS fickkameror samt Nikon D3100. De äldre bilderna som jag lägger upp (oftast svartvita) är mest från 1970-talet senare del, tagna med en Minolta SRT101. Några enstaka teckningar och målningar har fått slinka med också. För närvarande uppdaterar jag normalt bloggen var tredje dag. Händer det något sensationellt blir det tätare uppdateringar.
Det här inlägget postades i Uncategorized och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Arkivbilder: Mellan Reimersholme och Långholmen

  1. Eaqhan skriver:

    Ja, det kan vara samma båt.

    Huset närmast till vänster ser ut att ha vuxit på höjden. Bostadsbristen kanske kan lösas med gödningsmedlet Substral?

    /Skvitt

    Gilla

    • bloggarbjorn skriver:

      Huset kanske har växt lite under 40 år?
      Ursäkta att dina kommentarer från 17 januari kommit in sent. Upptäckte av en slump att de fastnat i ett skräpfilter. Men nu är de igenom allihop!

      Gilla

Kommentera

