Väghinder

Om bloggarbjorn

Nya bilder på bloggen är tagna med Canon IXUS fickkameror samt Nikon D3100. De äldre bilderna som jag lägger upp (oftast svartvita) är mest från 1970-talet senare del, tagna med en Minolta SRT101. Några enstaka teckningar och målningar har fått slinka med också. För närvarande uppdaterar jag normalt bloggen var tredje dag. Händer det något sensationellt blir det tätare uppdateringar.
Bild | Det här inlägget postades i Uncategorized och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

9 kommentarer till Väghinder

  1. Molle skriver:

    Ser ut som det är vid Hjälstaviken?

    Gilla

  2. Eaqhan skriver:

    Verkar inte som något som främjar infrastruktur.

    /Skvitt

    Gilla

  3. Eaqhan skriver:

    Jo, så är det säkert och i och för sig flyter ju trafiken bättre ifall man inte behöver köra över kossor och sladda omkring i köttslamsor för att komma fram. Eller hur?

    /Skvitt

    Gilla

    • bloggarbjorn skriver:

      Tror inte att det är så mycket trafik på just den vägen än en stadig ström av fotvandrande fågelskådare på väg ner till sitt favorit-fågeltorn. Men då gäller det att kossor och hästar inte springer omkring där också. Kan bli lite stökigt.

      Liked by 1 person

  4. Eaqhan skriver:

    Ingen vill ju bli nedtrampad av kreatur. ;-)

    Jag har ett minne från min tonårstid. Då såg jag kossor, eller snarare kvigor, på andra sidan ett staket. Ungdjur alltså.

    Men jag såg också en myrstack. Och jag satte mig på huk och studerade stacken och dess myror. Mitt naturintresse, alltså.

    Efter ett tag var jag omringad av dessa ”kvigor”.
    Det där staketet som jag såg gick inte hela vägen runt, vilket jag inte visste. En bit bort tog det slut. Och ”kvigorna” kunde alltså gå runt och komma fram till mig.

    Sen såg jag att det inte var några unga kvigor. Det var ungtjurar som nyfiket stirrade på mig! Då blev jag rädd.
    Jag klättrade upp i trädet som stod vid myrstacken och väntade ut flocken av ungtjurar. Men det var en plåga att sitta i trädet. Jag fick ju sitta där länge, men det var inte det värsta. Värst var att trädet myllrade av rödmyror! Och de attackerade ju mig, så klart. Bet över allt. :-(

    /Skvitt

    Gilla

    • bloggarbjorn skriver:

      Varken myror eller kreatur bör underskattas. Fast jag har hört att ungtjurar är snällare än kor, som kan vara lite lömska om de vaknat på fel sida.

      Gilla

      • Eaqhan skriver:

        ”Mina” tjurar verkade mest vara nyfikna, men jag vågade inte ta risken att klättra ned till dem, utan väntade som sagt tills de hade tröttnat på mig och vandrat tillbaka.

        /Skvitt

        Gilla

Kommentera

